Congres 'Corporate Communicatie 2020'

Reputatiemanagement: het einde van de klassieke corporate communicatie.

Op donderdag 31 mei vond het Congres 'Corporate Communicatie 2020' plaats

Reputatiemanagement is ontstaan in de jaren 1980. In deze periode werd het voornamelijk gebruikt om negatieve publiciteit te voorkomen. 
In de jaren 1990 kent corporate communicatie zijn opgang. Het accent komt te liggen op communicatie met meerdere stakeholders.

De totale onderneming als merk komt centraal te staan.
Alle communicatiedisciplines worden meer en meer met elkaar verweven. Reputatiemanagement heeft invloed op alle aspecten van een organisatie. Nieuwe technologieën plaatsen alles in een ander perspectief.

In het Congres Corporate Communicatie 2012 werd de nadruk gelegd op reputatiemanagement als middel om producten en diensten aan de man te brengen, in plaats van via de engere marketingcommunicatie en corporate communicatie middelen.

Programma Congres 2012:

09u30 - 10u00

 

Onthaal met ontbijtkoekje

10u00 - 10u05

Welkom van de voorzitter

Moniek Delvou,
Woordvoerster Belfius

10u05 - 10u15

Inleiding

Prof. Katia Segers,
Vrije Universiteit Brussel

10u15 - 11u30

De gewijzigde context van corporate communicatie

Prof. Patrick De Pelsmacker,
Universiteit Antwerpen

Aansluitende toelichting thesis-onderzoek

Lotta Demeulenaere,
Studente VUB

11u30 - 11u45

 

Koffiepauze

11u45 - 13u00

Duogesprek

Terry Verbiest,
Woordvoerder voetbalclub Lierse

Jan Van der Cruysse,
Woordvoerder The Brussels Airport Company

13u00 - 14u00

 

Broodjeslunch

14u00 - 14u30

Evolutie van woordvoerder naar conversation manager

Stefan Coenjaerts,
Woordvoerder Telenet

14u30 - 15u00

Effect op journalistiek

Bart Vandoorne,
Chief Editor Nieuwsdienst – VTM

15u00 - 15u15

 

Koffiepauze

15u15 - 16u15

Toekomstvisie

Paul Stamsnijder (NL),
De Reputatiegroep

16u15 - 16u30

 

Uitreiking Award Corporate Communicatie

vanaf 16u30

 

Afsluitende Drink